MENOPAUSA I TERRA PELVIÀ

Durant la menopausa els canvis hormonals propis de l’edat, apareixen i entrem en una altra etapa de la nostra vida com a dones.

Segons la Miranda Gray en el seu llibre “Luna Roja”, és una etapa en la que ens mantenim amb una creativitat enorme, sempre que permetem que surti de nosaltres, que neixi de dins per aflorar al exterior.

Les dones som canvi, som cícliques, acceptem la nostra natura, comencem a entendre com fluctuem i permetem-nos estar d’una manera o d’una altra, segons el nostre cicle, traient de nosaltres el millor en cada moment.

Al arribar la menopausa el cicle es manté en la seva part més creativa i energètica, encara que en un primer moment costi veure-ho així, és també un bon temps per fer treball personal i poder així entendre i acceptar els canvis, per donar-los una visió positiva i treure el millor profit d’aquesta època de la vida.

Som emocions, sentiments, ànima…i també cos, és per això que és bo ocupar-nos de la nostra globalitat.

Així, des dels meus coneixements m’agradaria apropar-vos aquesta informació sobre la cura del perineu abans, durant i desprès de la menopausa.

Amb els canvis hormonals, la musculatura del cos es debilita i la del terra pelvià també. Això fa que les vísceres del terra pelvià (bufeta, úter i recte) quedin desprotegides, i que puguin desplaçar-se cap al exterior, amb les molèsties que això comporta (sensació de pes al baix ventre, pèrdues d’orina i/o de gasos al esternudar, tossir, riure, córrer, caminar…).

El millor, com sempre és la prevenció. No arribar a tenir aquestes molèsties, actuar a temps per mantenir la nostra salut.

Avui en dia, la millor opció per aconseguir aquest objectiu, és la Gimnàstica Abdominal Hipopressiva, perquè tonifica abdomen i perineu, i ajuda a col·locar les vísceres en una posició correcte.

És una tècnica suau i eficaç, que combina diferents postures amb la respiració (hem de fer una apnea expiratòria per elevar el diafragma i amb ell, la resta d’estructures abdominals i perineals).

Per contra, no la recomano a persones que tinguin hèrnia de hiatus, perquè al mobilitzar el diafragma, la hèrnia podria augmentar.

En els casos que no podem fer la Gimnàstica Abdominal Hipopressiva, ens dedicarem a fer exercicis de Kegel i si fes falta, es poden fer tractaments amb electroestimulació muscular a nivell del perineu i de l’abdomen, ja que aquests grups musculars protegeixen el terra pelvià davant augments de pressió com ara tossir, esternudar, agafar pesos… La seva funció és de subjecció, és a dir, mantenen el pes del cos i frenen el moviment visceral en situacions d’augment de la pressió, evitant els prolapses.

Per tot això, us animo a que afronteu aquesta nova etapa com un altre repte que ens dona la vida, ara que sou més sàvies encara, per tal de conèixer-vos una mica més.

I sobre tot, per prendre consciència de nosaltres mateixes, del nostre cos, dels nostres sentiments, les nostres emocions…i amb aquesta consciència, CUIDAR-NOS!!!!

Maialen Larrea, fisioterapeuta de Titània.

Responder

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Cerrar sesión / Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Cerrar sesión / Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Cerrar sesión / Cambiar )

Google+ photo

Estás comentando usando tu cuenta de Google+. Cerrar sesión / Cambiar )

Conectando a %s