El naixement de la Uxue

Imagen

La Uxue va néixer el dijous 26 de setembre a les 4:52 de la matinada, però tinc clar que la meva filla és la culminació d’un camí que vaig començar fa uns anys, cap a mi mateixa, cap a la dona que sempre havia portat, en silenci, dins meu.

Suposo que hi han coses a la vida que són casualitats, però que aquest camí “es fes cos”, com diu la Tere, en una altra dona, pot ser, no ho és tant …

Semblava que el part trigava en arribar, set dies després de la data prevista de part, el dilluns 23, vam tenir visita amb la Tere, vam parlar de moltes coses, entre d’altres em va recordar aquell camí fet per veure si jo podia connectar amb quelcom que m’ajudés a llençar-me sense por al naixement de la nostra filla. Homeopatia i moltes idees, de totes, una que em va servir i molt.

Un cop a casa, vaig començar a fer els deures, dimarts vaig tenir alguna contracció, poca cosa…dimecres visita a l’hospital per fer monitors i eco.

Tot estava bé, la nena perfecta i el líquid amniòtic també.

Em van citar per tornar divendres i em van posar data limit de part…diumenge 29 de setembre. Vaig sortir d’allà tranquil.la perquè la Uxue estava bé, però preocupada perquè els dies s-em tiraven a sobre i no volia un part provocat….

Vam tornar cap a casa, aquest cop amb la ferma decisió d’anar a caminar una bona estona per la platja, a solas amb la meva filla. Dues hores caminant amb pas decidit fins al Port Ginesta, allà em vaig banyar al mar, que diuen que és com un gran úter, vaig parlar amb la Uxue i vaig pensar en les dones que ens han precedit i en la seva força.

Vam saludar a l’abuelito.

Aquella mateixa tarda les contraccions ja eren prou evidents, encara com un dolor de regla, però tenien una continuïtat!!Estava molt contenta perquè el meu cos s’havia posat en marxa i la Uxue també.

Vam sortir a comprar una funda pel cotxet, per l’hivern, i les contraccions eren cada cop més presents.

Vam sopar amb la meva família i vam tornar a casa, el Dani i jo.

Així havia imaginat sempre el meu part, el Dani, les llevadores i jo….Igualment, per si el part s’allargava, teníem dos acompanyants, la Mari i el meu germà.

Ens vam estirar al llit, eren les 23:15 més o menys, no estava gaire còmoda, així que li vaig dir al Dani que descansés, que estava amb contraccions, però eren suaus, tot i que em venien cada 7 minuts. Vaig pensar que encara quedava bastant, que de moment devia estar esborrant el coll de l’úter, com ben ens havien explicat al curs de preparació a la maternitat a Titània.

Al sofà amb la bossa d’aigua calenta tampoc estava gaire bé, així que vaig anar cap a la banyera i l’aigua calenta em va calmar molt!!

El tap mucós va sortir, ara no recordo si abans o ja dins de la banyera…Però després vaig començar a sagnar i em vaig espantar una mica, així que vaig fer una foto a l’empapador que tenia tacat de sang i li vaig enviar per watsapp a la Pepi (benvingudes les tecnologies de la comunicació, en aquest cas!!) La vaig trucar i em vaig quedar més tranquil.la, la Uxue es movia, i la meva panxa es posava dura i es relaxava després de cada contracció. Sembla que de vegades, quan es dilata el coll de l’úter, es pot trencar alguna vena i surt sang.

Igualment es va oferir a venir, però just llavors les contraccions s’havien aturat una mica, així que li vaig dir que no, que esperaría…

La llevadora de guardia aquella nit era Idoya, així que a partir de llavors, ella seria la meva referència.

No sé quina hora era quan vaig trucar la Pepi…Crec que vora la una de la matinada…

A partir de les dues, les contraccions van ser cada cop més fortes i més seguides, ja no estava a gust a la banyera…Em vaig assecar i vaig anar al menjador.

Allà a sobra de la pilota, les contraccions anaven pujant en intensitat, i, entre les tres, i tres quarts de quatre, les tenia cada dos minuts…Sentia una força imparable cap al meu perineu, el meu cos estava empenyent cada cop més fort….Crec que em vaig pixar…Però llavors vaig pensar que potser havia trencat aigües…..

Vaig avisar al Dani…la meva capacitat d’autogestió estava al límit!!!

“Dani, pots venir un moment?”

Li vaig dir amb aquella part del cervell que controla la situació com si no res….i vaig tornar directe a seure a sobre de la pilota…Següent contracció, i el Dani al.lucina….”Però són molt besties ja, oi??”

Li dic que sí, respirant com puc, més aviat esbufegant….Que ja he trucat a la Idoya i que en un quart arribara a casa nostra.

El Dani escolta la Uxue i diu que batega perfecta, em quedo més tranquil.la.

Arriba la Idoya, ella també escolta la Uxue, tot va bé!!

Portem juntes el material de part, el Dani escalfa aigua mentre ella em valora…”Molt bé Maialen!! Estàs dilatada del tot!!! Ja pots empènyer!! Posa’t on vulguis”.

Em vaig posar de genolls a sobra del sofà, la Idoya va posar un coixí entre el meu cap i la paret, el Dani va avisar la Pepi i els acompanyants, i de seguida va tornar per ajudar la Idoya, amb les compreses d’aigua calenta, la llanterna etc…

Tal com havia imaginat…Això sí, de la intensitat que arribarien a tenir les contraccions no tenia cap idea….

Amb cada contracció el meu cos, la Uxue i jo mateixa fèiem el possible per avançar, de mica en mica, el que les sensacions em permetien….Fins arribar al límit del dolor, fins pasar aquella cremor….Cada contracció com un cartell que marca els kilòmetres fets en una mitja marató….Cada cop més a prop de la meta, cada dona al seu ritme…

El meu avituallament…els ànims del Dani i la Idoya, la mà del Dani relaxant la tensió del meu trapeci dret…La meva mà agafada a la seva només un cop, entre contracció i contracció per això….Després era més aconsellable que m’agafés del sofà!!

Gràcies…

Fins que em van dir que el cap de la Uxue ja estava a punt!!! I que venía protegida amb la bosa de líquid amniòtic….llavors vaig empènyer amb tota la meva ànima i vaig sentir que sortia i girava sola!!!! La meva filla… “Nire alaba maitea”!!!!

I al moment ja la tenia a les mans, tan suau, tan neta, tan dolçament humida….

Les 4:52 de la matinada.

Amb la Uxue ara ja, a sobre de la panxa, començant a respirar, van arribar el meu germà, la Mari i la Pepi….Just quan la Uxue es va enganxar al meu pit esquerre amb força, durant 45 minuts!!!

Gràcies també a vosaltres…

I a un parell de meigas que ronden per Barcelona….

Fotos, petons, alegria compartida…Jo en un nuvol….

I un altre cop, el silenci i la intimitat per treure la placenta.

Ens vam acomiadar dels acompanyants i la Pepi, i, ja sols amb la Idoya, vam anar a l’habitació, prèvia visita al lavabo( s’ha de fer pipi perquè l’úter es pugui contreure bé…)

I un cop revisades mare i filla, la Idoya va marxar i ens vam quedar tots tres al llit, desitjant aquella intimitat i a la vegada, amb ganes de compartir el millor regal de la nostra vida.

Els dies de després del part, em vaig trobar sempre acompanyada per les llevadores de Titània, això tampoc no m’ho havia imaginat, pensava que tot acabava amb el part…

La Idoya va tornar l’endemà, per comprovar que tot anava bé, per assessorar-me sobre com posar la Uxue al pit….Joan, el pediatra va venir dissabte i just llavors la Tere em va trucar per saber si m’havia pujat ja la llet, que era exactament el que m’estava pasant (bruixeta!!) , així que diumenge va venir i vam provar vàries postures per donar el pit, per evitar les clivelles, i tot i que alguna ja havia sortit, van marxar desseguida amb la linolina i les bones postures per alletar.

Crec que em falten paraules per agrair el que feu…..GRÀCIES a tot l’equip de Titània, per acompanyar-nos amb aquesta seguretat, confiança, entrega, sensibilitat, alegria, passió i amor per la vida…

Amb tot el nostre cor,

Maialen, Dani i Uxue.

Un comentario

Responder

